Hoe gebruik je generatieve AI zoals Chatsonic om je SEO te verbeteren?

Generatieve AI transformeert hoe we creatieve arbeid en kenniswerk benaderen.

Volgens Sequoia Capital heeft technologie het potentieel om werknemers minstens 10% of zelfs meer efficiënter en creatiever te maken. PwC voorspelt dat het wereldwijde bbp tegen 2030 tot wel 14% hoger kan zijn als gevolg van AI, wat neerkomt op een extra $15,7 biljoen.

De toonaangevende generatieve AI-tools zoals ChatGPT, Chatsonic, Bing AI en Google Bard AI worden praktisch in elke branche gebruikt om gesprekken te initiëren - verkoop, marketing, sociale media, adverteren, coderen, gaming, architectuur, productontwerp, grafisch ontwerp en zelfs recht.

Tussen alle verstoringen door van ChatGPT en zijn alternatieven, zoals Chatsonic, is er één specifiek marketinggebruik dat snel is geïmplementeerd, namelijk het gebruik van AI-chatbots om SEO-inspanningen te stimuleren.

Om meer te leren over de toepassingen van AI chatbots voor SEO en contentmarketing, organiseerden we een webinar met de internationale SEO-consultant Aleyda Solis over hoe je AI chatbots kunt benutten om een betere SEO- en contentstrategie te creëren...

We hebben deze gids samengesteld over hoe generatieve AI-chatbots zoals ChatGPT en Chatsonic kunnen worden gebruikt om uw SEO-inspanningen te verbeteren. Hier is een voorproefje ...

Laten we beginnen met het begrijpen van het verschil tussen toonaangevende AI-chatbots.

ChatGPT versus Bing AI versus Google Bard versus ChatSonic

ChatGPT, Bing AI, Google Bard, en Chatsonic maken gebruik van natuurlijke taalverwerking (NLP) en machine learning (ML) technieken om te communiceren met gebruikers.

De meest opvallende verschillen tussen deze generatieve AI-tools zijn:

 

ChatGPT

Chatsonic

Bing AI

Google Bard

Taalmodellen

Maakt gebruik van het GPT-3.5 taalmodel

Gebaseerd op het nieuwste GPT-4-model en maakt gebruik van Natural Language Processing (NLP) en Machine Learning (ML)-technologie.

BingAI beweert veel krachtiger te zijn dan ChatGPT dankzij de ondersteuning van het next-gen Open AI large language model en specifieke aanpassingen voor zoekopdrachten.

Gemaakt met de LaMDA (Language Model for Dialogue Applications) technologie ontwikkeld door Google.

Trainingsdata

ChatGPT heeft blootstelling aan een uitgebreide verzameling tekstuele informatie, ongeveer 570 GB aan data uit verschillende bronnen zoals bestaande webpagina's, boeken, literatuur en meer.

ChatSonic maakt gebruik van geavanceerde AI-technologie. Het is verder geïntegreerd met Google-zoekopdrachten om informatie te verstrekken die zo recent mogelijk is, zoals 2023.

De Bing AI is in staat om de meest recente informatie te vinden en is getraind met het nieuwste GPT-4-model dat beschikbaar is.

Bard is getraind op een enorme dataset. De bronnen zijn onder andere Common Crawl, Wikipedia, The World Factbook, naast de gesprekken en dialogen van het web.

Gebruikstoepassingen

  • Inhoud creatie
  • Vertaling
  • Conversational AI
  • Code generatie, afronding, herschikking en documentatie
  • Ondersteuning bij onderzoek
  • Productbeschrijvingen
  • Sjablonen voor e-mails, FAQs en meta-omschrijvingen schrijven
  • Chatbot voor klantondersteuning
  • Professionele samenvatting van uw cv
  • Tekst herschrijven met behulp van een klankmodificator
  • Maken van blogoverzichten, advertentieteksten, inleidingen, conclusies en meta-omschrijvingen
  • Zoeken naar de meest relevante statistieken
  • Maken van inhoudelijke samenvattingen
  • Biedt proefleesondersteuning
  • Zoek naar zoekwoorden en begrijp de zoekintentie
  • Sjablonen voor e-mails schrijven
  • Maak berichten voor sociale media
  • Gebruiken om klantvragen te beantwoorden
  • Tekst genereren over elk onderwerp
  • Productinformatie in grafiek formaat
  • Helpt bij het coderen
  • Schrijft verhalen en poëzie
  • Krijg antwoorden op vragen over een verscheidenheid aan onderwerpen
  • Zoekt informatie over een specifiek onderwerp (werkt op dezelfde manier als de zoekmachine van Google)
  • Taakautomatisering aangedreven door Google AI
  • Persoonlijke AI-assistentie

Ontwikkelaar

Ontwikkeld door OpenAI

Ontwikkeld door WriteSonic

Ontwikkeld door Microsoft

Ontwikkeld door Google

Prijsstelling

GPT-4 is geprijsd op $20 per maand.

ChatSonic is gratis tot 10.000 woorden.

Bing AI is gratis te gebruiken.

Google Bard is gratis te gebruiken.

Aleyda gaf een screenshot waarin de resultaten van conversaties met Bing Chat en Google Bard worden vergeleken.

Bij het bekijken van de huidige functionaliteiten van verschillende conversational chatbots, komen ChatGPT en Chatsonic naar voren als de duidelijke winnaars wat betreft de kwaliteit van de conversaties.

Solis zegt, "Al deze bots kunnen soms feitelijke fouten maken, maar Bard was de minst betrouwbare van de drie. Bing is consistenter en puntiger."

👉Nog niet zeker of Bing AI is wat je nodig hebt? Bekijk dan deze Bing AI-alternatieven die zeker je AI chat-ervaring zullen transformeren!

In een notendop elimineren AI-chatbots de noodzaak van menselijke tussenkomst tijdens het maken van content, waardoor merken op grote schaal hoogwaardige content met minimale inspanning kunnen produceren.

Dit brengt ons bij een cruciale vraag: wat is Google's standpunt ten opzichte van AI-genereren inhoud? Kan AI-inhoud worden gebruikt om uw SEO-strategie te ondersteunen?

Beleid van Google over door AI gegenereerde inhoud

Google heeft onlangs een verklaring uitgebracht waarin het zijn standpunt ten opzichte van door AI gegenereerde inhoud verduidelijkt. De zoekgigant erkent dat niet alle AI-inhoud spam is. Bijvoorbeeld, AI wordt gebruikt om weersvoorspellingen, webinar transcripten en sportuitslagen te genereren.

Inhoud die "origineel, hoogwaardig en op mensen gericht" is, zal succes vinden in Google Zoeken - of het nu is gegenereerd door AI of niet.

Google's richtlijnen voor het beoordelen van zoekresultaten die praten over E-A-T, hebben nu een E gekregen voor "ervaring". Er wordt gezegd: "Overweeg in hoeverre de inhoudmaker de nodige first-hand of levenservaring heeft voor het onderwerp. Veel soorten pagina's zijn betrouwbaar en bereiken hun doel goed wanneer ze worden gemaakt door mensen met een schat aan persoonlijke ervaring.

Bijvoorbeeld, waar zou u op vertrouwen: een productreview van iemand die het product persoonlijk heeft gebruikt of een "review" van iemand die dat niet heeft gedaan?

Dus moet de inhoud eerste-hands ervaring van het onderwerp demonstreren.

Natuurlijk moeten we een balans vinden tussen het gebruik van AI-content (die neigt naar gebrek aan emotie en personalisatie) en het ontwikkelen van onze eigen stem. We moeten onze ervaring benutten om unieke inzichten te bieden die ons merk onderscheiden van anderen.

Komend naar het volgende deel van het webinar, spreekt Solis over hoe nauwkeurige output te verkrijgen van AI-chatbots.

Hoe krijg je hoogwaardige output van AI Chatbots?

Met ontwikkelingen in automatisering en natuurlijke taalverwerking zijn AI chatbots veel beter in staat om te voldoen aan de verwachtingen van de gebruiker en de gewenste kwaliteit qua output.

Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Solis geeft de stappen aan voor het verkrijgen van hoogwaardige outputs van generatieve AI-tools in de onderstaande sectie:

Duidelijke en beknopte aanwijzingen als invoer - de 5 W's en de H

Met behulp van het “5W en de H”-raamwerk kunnen we AI-aanwijzingen creëren die resultaten produceren die geen verschillende iteraties vereisen.

  • Wat wordt er van verwacht? Definieer de belangrijkste actie van de taak.
  • Waar zal het worden gebruikt? Definieer in welke (digitale) locatie de taak zal worden gebruikt.
  • Hoe zijn de kenmerken van de taak? Definieer de structuur, lengte, taal, toon, formaat, beperkingen, enz. van de taak.
  • Voor wie is de doelgroep?
  • Wanneer zal het worden gebruikt? Definieer de timing van de taak.
  • Waarom wil je het gebruiken? Definieer het gewenste doel van de taak.

Bijvoorbeeld, Solis heeft deze prompt in Chatsonic ingevoerd:

"Maak 5 titeltags om te voeren op een pagina van de categorie witte jeans."

  • De kenmerken om rekening mee te houden zijn als volgt: beschrijvend, in het Engels, relevant, aantrekkelijk en volgens de beste SEO-praktijken, niet meer dan 50 tekens per stuk.
  • De doelgroep zijn potentiële jeans kopers.
  • Om voortdurend te gebruiken met als doel het publiek te engageren en beter te ranken in zoekresultaten. "

De resultaten waren...

Validatie en bewerking van expert output

Hoewel het gebruik van ChatGPT voor SEO steeds meer geaccepteerd wordt, is het belangrijk om te onthouden dat onbewerkte, door AI gegenereerde inhoud niet gepubliceerd mag worden zonder menselijk toezicht.

Veel voorkomende valkuilen van dergelijke inhoud zijn feitelijke onjuistheid, onbehulpzaamheid of gebrek aan originaliteit, wat kan leiden tot een schending van vertrouwen, negatieve klantervaringen en verminderde betrokkenheid.

Door de output van AI-chatbots te valideren en de hulp in te schakelen van een onderwerpexpert om nauwkeurigheid te garanderen, kunnen we de kwaliteit en effectiviteit ervan verbeteren.

Solis adviseert ook om de ChatGPT-flowchart van Aleksandr Tiulkanov te volgen om AI gegenereerde inhoud te factchecken voordat deze wordt gepubliceerd.

Bovendien is het belangrijk om te begrijpen waar AI-chatbots toe in staat zijn. Britney Muller, een expert op het gebied van data science, machine learning en SEO, beschrijft dit perfect in haar tweet.

Met de juiste prompts kunnen conversational AI chatbots getraind worden om feitelijke en actuele content snel te schrijven. Ontdek hier hoe je dit kunt doen met ChatGOT-alternatief ChatSonic.

Chatsonic voor SEO

Chatsonic is een krachtige conversationele AI-chatbot, aangedreven door GPT-4 en geïntegreerd met Google Zoeken, die een belangrijke beperking van de ChatGPT van OpenAI overwint, namelijk de trainingsdata die stopte in september 2021.

ChatSonic is het summum van het AI chatbot-ecosysteem. Het geeft u snel de woorden die u nodig heeft om uw ideeën uit te drukken, genereert Facebook-advertentietekst of digitale marketingstrategieën met gemak, creëert realistische AI-graphics en produceert zelfs menselijke gesprekken voor klantenondersteuningsactiviteiten.

Belangrijkste kenmerken van ChatSonic zijn:

  • Creëren van originele, plagiaatvrije inhoud die tijd en moeite bespaart.
  • Het genereren van nauwkeurige, up-to-date inhoud, inclusief realtime feitelijke informatie.
  • Integratie met twee AI-beeldgeneratoren - Stable Diffusion en DALL-E - om realistische, verbluffende en unieke afbeeldingen te genereren die relevant zijn voor uw inhoud.
  • Het creëren van de meest relevante, gepersonaliseerde inhoudservaring met behulp van meer dan 15 avatars, variërend van reisadviseurs tot stand-up comedians en dichters tot astrologen.
  • Spraakherkenning met behulp van NLP, waarmee u de moeite bespaart om enorme prompts te typen. ChatSonic reageert ook als Siri of Google Assistant.
  • Een Twitter-bot die prompte en up-to-date antwoorden geeft op uw Twitter-vragen. Typ uw vraag, tag @ChatSonicAI en de bot doet zijn magie!
  • Genereren van inhoud vanaf elke locatie op internet via de ChatSonic Chrome-extensie. Open de ChatSonic Chrome-extensie door op CMD (pictogram)+M te drukken.
  • Integratie en koppeling van ChatSonic API met uw website of mobiele app om te profiteren van de voordelen van generatieve AI.

Chatsonics's gebruiksscenario's voor SEO

Hier zijn enkele spannende manieren waarop de AI chatbot van Chatsonic u helpt bij het opbouwen van een effectieve SEO-strategie:

1. Genereer relevante onderwerpen voor een gericht zoekwoord

ChatSonic Prompt: Geef een lijst van de top 10 gerangschikte blogs over het zoekwoord. Vermeld de URL.

2. Bedenk ideeën voor blogposts

ChatSonic Prompt: Suggereer blogonderwerpen voor "Het maken van enquêtes voor contentmarketing" die hoog scoren in Google.

3. Genereer gedetailleerde overzichten voor blogberichten

ChatSonic Prompt: Schrijf een gedetailleerde blog outline over het onderwerp "Waarom & Hoe je Content Marketing Surveys kunt opzetten" met H2, H3, tussenkopjes en opsommingstekens.

Waarom je Content Marketing Surveys zou moeten opzetten

  • Surveys helpen je inzicht te krijgen in de behoeften van je doelgroep
  • Je kunt data verzamelen om je marketingstrategie te verbeteren
  • Surveys dragen bij aan het opbouwen van relaties met klanten
  • Je krijgt waardevolle feedback om je product of dienst te verbeteren

Hoe je Content Marketing Surveys kunt opzetten

Stap 1: Bepaal het doel van je survey

  • Wat wil je bereiken met de survey?
  • Welke vragen helpen jou om dat doel te bereiken?

Stap 2: Kies een survey tool

  • Er zijn verschillende gratis en betaalde survey tools beschikbaar.
  • Vergelijk de features en kies de tool die het beste past bij jouw doel.

Stap 3: Stel de vragen op

  • Zorg dat de vragen relevant en specifiek zijn.
  • Voeg waar mogelijk open vragen toe voor meer diepgang.
  • Test je vragenlijst om er zeker van te zijn dat hij duidelijk is.

Stap 4: Bepaal hoe je de survey onder de aandacht brengt

  • Gebruik social media, e-mail of je website om jouw doelgroep te bereiken.
  • Zorg voor een passende incentive om mensen te verleiden om de survey in te vullen.

Stap 5: Analyseer de resultaten

  • Verzamel de data en analyseer de resultaten.
  • Kijk wat je kunt leren over jouw doelgroep en pas je marketingstrategie aan.
  • Neem op basis van de resultaten eventueel verbeteringen door in je product of dienst.

4. Maak een introductie voor een blogpost met nauwkeurige, up-to-date feiten

ChatSonic Aanwijzing: Schrijf een introductie voor een blog met statistieken, feiten, trends en gegevens over het onderwerp 'Generatieve AI'.

5. Genereer zoekwoord-geoptimaliseerde metabeschrijvingen

ChatSonic Prompt: Schrijf een meta beschrijving over het onderwerp ""

6. Genereer gebruiksvriendelijke URL's

ChatSonic Prompt: Schrijf gebruikersvriendelijke URL's voor de volgende zoekwoorden op het domein voor de volgende zoekwoorden -

7. Onderwerpen bedenken voor videocreatie

ChatSonic Prompt: Genereer vijf onderwerpen voor video's over de vraag "Hoe ChatGPT te gebruiken voor e-mail" en geef aan wat er in elke video moet worden behandeld.

8. Genereer hashtags om video's te optimaliseren voor YouTube

ChatSonic Prompt: Genereer hashtags om deze 5 video-onderwerpen op YouTube te optimaliseren.

9. Het opstellen van een inhoudelijke samenvatting om te delen met schrijvers

ChatSonic Prompt: Maak een inhoudelijke samenvatting voor langere inhoud (3000 woorden) voor een blog over 'Wat is ChatGPT4?' en optimaliseer deze voor organisch zoeken, inclusief beschrijvende inhoud met semantisch relevante trefwoorden. Deze handleiding moet alleen unieke inhoud bevatten met deskundig advies en beoordelingen over het product.

10. Titel-tags genereren

ChatSonic Prompt: Stel 5 titeltags voor om een gids over "GPT-4 vs. GPT-3" voor te stellen zonder tags te kopiëren van andere hoogst scorende pagina's over dit onderwerp in zoekresultaten.

11. Het genereren van productbeschrijvingen

Opdracht: Geef mij een productbeschrijving van 500 woorden op basis van de best bezochte pagina's over "Sony WH1000-XM5."

12. Het genereren van een lijst met veelgestelde vragen voor webpagina's

Opdracht: Het genereren van veelgestelde vragen (FAQ's) voor een landingspagina over "ChatGPT voor Content Marketing."

Afronding

Als je een content marketeer, schrijver, SEO-expert of digitale marketing consultant bent, stel je dan eens voor hoe de GPT-4 aangedreven AI-chatbot van ChatSonic je kan helpen bij het maken van meerdere inhoudelijke formats om jouw SEO strategie te ondersteunen.

De GPT API tool fungeert als jouw persoonlijke virtuele assistent, jouw editor, content marketeer, social media manager, of jouw klantenondersteuning.

Dat is Chatsonic voor jou - een generatieve AI-chatbot gebouwd om de beperkingen van ChatGPT te overwinnen. Het begrijpt ook spraakopdrachten en reageert op een vergelijkbare manier als Siri. Geen saai getyp meer. Spreek en je vindt de antwoorden (van hoge kwaliteit en nauwkeurig) die je wilt.

Laten we afsluiten met deze kleine clip van het webinar waar Aleyda enkele vragen van het publiek beantwoordt...

Als u geïnspireerd bent door onze webinar met Aleyda Solis, raden we aan om deze suggesties uit te proberen op Chatsonic om uw SEO en content strategie te verbeteren.

👉Voor meer van deze prompts, bekijk deze 37 ChatGPT prompts voor SEO nu!

Chatsonic's feitelijke, originele inhoudsuitvoer zal u helpen opvallen tussen de concurrentie. Zeg hallo tegen de toekomst van AI-chatbots, gebouwd om de beperkingen van ChatGPT te overwinnen.

Versterk nu je SEO-strategie en verbeter de kwaliteit van je content!

Gerelateerde artikelen

Bekijk meer >>