Hoe bouwt u een AI-chatbot zoals ChatGPT? Een gids voor het bouwen van uw eigen chatbot (geen code)

afbeelding15.png

Of je nu een grootzakelijke onderneming runt of een bedrijf met één persoon, je zult waarschijnlijk veel tijd en middelen besteden aan het verbeteren van de klantbeleving, of het nu gaat om het beantwoorden van vragen of het personaliseren van de aankoopreis.

Stel je nu voor dat je dat kunt doen voor een fractie van de kosten. Ja, we hebben het over het integreren van AI-chatbots zoals ChatGPT in jouw bedrijf. Met een op maat gemaakte chatbot bespaar je geld en tijd en verander je hoe klanten interactie hebben met jouw platform of applicatie.

Maar hoe kan ik een bot zoals ChatGPT maken? vraag je je misschien af.

Je kunt je eigen bot maken, zoals ChatGPT, met behulp van hetzelfde GPT-4-taalmodel om je eigen gegevens te trainen. Je kunt gebruik maken van de API van het model en zo het bouwen van de infrastructuur vermijden.

In deze blog behandelen we:

  • Wat is ChatGPT
  • Voordelen van het gebruik van chatbots in uw bedrijf
  • Wat er nodig is om chatbots te bouwen zoals ChatGPT
  • Hoe u chatbots kunt bouwen zonder codering

Laten we beginnen!

Wat is ChatGPT?

ChatGPT is een multimodale conversational AI chatbot van OpenAI gebouwd op het laatste transformermodel GPT-4. Het kan tekst en afbeeldingen verwerken, waardoor er een nieuwe dimensie ontstaat in AI-menselijke interactie. ChatGPT is ook geavanceerder dan andere chatbots, met meer uitgebreid contextgeheugen en geavanceerde redenering.

Het GPT-4-model introduceerde zelfs fine-tuning van AI-gedrag naar ChatGPT. Dit betekent dat je een persoonlijkheid kunt creëren voor je chatbot, en dat deze consistent blijft gedurende het hele gesprek. Deze nieuwe functionaliteiten, die worden gebracht door GPT-4, hebben van ChatGPT een krachtige tool gemaakt, waardoor ondernemingen zoals Stripe en Morgan Stanley gebruiksmogelijkheden onderzoeken.

ChatGPT is kort gezegd een AI-chatbot gecreëerd door OpenAI, met opmerkelijke capaciteiten om informatie te synthetiseren en mensachtige antwoorden te genereren die kunnen worden toegepast in vele praktische situaties.

beeld12.png

Voordelen van het gebruik van AI-chatbots zoals ChatGPT

ChatGPT is een superkracht. U kunt het gebruiken voor meer dan dagelijkse toepassingen. U kunt het integreren in uw applicatie of website om gebruikersinteracties te verbeteren en de tijd die besteed wordt aan repetitieve taken te verminderen.

Als resultaat kan uw bedrijf een stijging zien in conversieratio's, nieuwe productaanbiedingen openen en interne processen stroomlijnen. Laten we dieper ingaan op elk van deze voordelen om in detail te begrijpen waarom het gebruik van AI-chatbots zoals ChatGPT in uw bedrijf een pluspunt is.

1. Genereert meer conversies

Een lage conversieratio wordt meestal veroorzaakt door een slechte gebruikerservaring wanneer een klant op uw platform landt. U verliest ofwel als gevolg van ongevoeligheid of een gebrek aan personalisatie. Met ChatGPT tot uw beschikking kunt u deze problemen direct overwinnen.

U kunt ChatGPT gebruiken om uw klantenservice te verbeteren. In plaats van een medewerker die vragen beantwoordt, kunt u gegevens invoeren in ChatGPT en de bot alle vragen laten afhandelen. Aangezien het een conversationele AI is met knowhow van uw bedrijf, zal het klanten betrokken houden en hen bruikbare inzichten geven.

Bovendien kan ChatGPT klanten helpen om de koopervaring te vereenvoudigen door een persoonlijke AI-gids te zijn. Bijvoorbeeld, laten we zeggen dat je een direct-to-consumer kledingwinkel hebt. Zonder een AI-gids vergt het ontdekken van producten tijd voor klanten. Ze kunnen zelfs belangrijke informatie missen zoals kortingen en uitverkoop. Met een AI-gids kunnen ze aangeven waar ze naar op zoek zijn en de bot geeft productaanbevelingen.

2. Stroomlijnt interne operaties

Wanneer je op grote schaal werkt, ondervindt je waarschijnlijk wrijving bij bepaalde interne processen zoals het onboarden van medewerkers, het maken van roosters en het factureren. Met ChatGPT heb je geen menselijke hulp meer nodig om deze taken uit te voeren.

Bijvoorbeeld, stel je hebt recentelijk een ontwikkelaar aangenomen. Normaal gesproken moet de ontwikkelaar alle documentatie doornemen om te begrijpen hoe alles werkt binnen de organisatie. Toch kan hij/zij nog steeds in de war raken. Maar wanneer je gebruik maakt van ChatGPT, dat alle ontwikkelaarsdocumentatie heeft, kan hij/zij gemakkelijk antwoorden vinden en soepel onboarden.

3. Verbetering van productaanbod

De AI-tijdperk is aangebroken. Het is niet genoeg om alleen je gebruikerservaring te verbeteren, maar ook je productaanbod te verbeteren om een ​​concurrentievoordeel te hebben.

Bijvoorbeeld, als u een spel ontwikkelt, probeer dan AI te integreren om de ervaring van elke speler uniek te maken. Dit kan betekenen dat interacties met niet-speelbare personages (NPC's) persoonlijker worden gemaakt op basis van het gedrag van de speler.

Je kunt ChatGPT ook toepassen op educatieve platforms. In plaats van alleen antwoorden te geven, kun je ChatGPT gebruiken om een persoonlijke tutor te worden voor studenten. Duolingo en Khan Academy zijn enkele van de bedrijven die ChatGPT op deze manier gebruiken.

Wat is er nodig om een AI-chatbot zoals ChatGPT te bouwen?

Dus je begrijpt de voordelen van chatbots voor jouw bedrijf en wilt er een bouwen. Maar weet je eigenlijk hoe het proces eruit ziet? En welke middelen heb je nodig om een applicatie zoals ChatGPT te bouwen? Laten we het uitzoeken!

1. Gegevensverzameling

De eerste stap bij het bouwen van een AI-chatbot zoals ChatGPT is bepalen welke gegevens u aan uw machine learning-model wilt voeden. De sleutel hier is om legitieme bronnen van gegevens te vinden. Als u op zoek bent naar algemene gegevens die beschikbaar zijn op het web, kunt u proberen getrainde gegevens van bestaande taalmodellen te gebruiken.

Bij gegevens die betrekking hebben op uw bedrijf, moet u zeer specifiek en gedetailleerd zijn. Dit komt doordat uw chatbot alleen betrouwbaar zal zijn als het alle informatie heeft om een gebruikersvraag te beantwoorden. De dataset kan onder meer uw bedrijfsbeleid, veelgestelde vragen, tekstdocumenten, etc. omvatten. Belangrijker nog, u moet er ook voor zorgen dat bedrijfsspecifieke en persoonlijke gegevens verboden terrein zijn, omdat een AI-chatbot niet altijd voorspelbaar is.

2. Gegevens voorbereiden

Voordat je je model traint, moet je je gegevens schoonmaken of voorbewerken. Dit houdt in dat je inputgegevens tokenizeert en codeert tot unieke integer-sequentie met een vaste lengte. De tijd voor voorbewerking varieert ook op basis van de grootte van je dataset.

3. Trainingslus

Als het gegevensmodel is voorbewerkt, kun je beginnen met je trainingslus om het model aan je eisen aan te passen. Fine-tuning zorgt ervoor dat je machine learning-model zich aanpast aan nieuwe taken zonder dat het opnieuw getraind hoeft te worden. Je traint bijvoorbeeld je model voor taken ter aanbeveling van producten, maar het kan ook taken voor productbeschrijvingen uitvoeren.

Het belangrijkste om te overwegen tijdens training zijn de kosten voor berekening. Je moet veel hoogwaardige GPU's kopen die honderdduizenden dollars kunnen kosten voor een enkele training run. Dus de kosten van training kunnen snel in je kapitaal snijden. Maar op lange termijn is het bezitten van je AI-infrastructuur altijd goed.

4. Het bouwen van de App-interface

Na het finetunen en testen van je model, moet je een app-interface met je merk bouwen waar gebruikers interactie mee kunnen hebben om invoer in te voeren en uitvoer te bekijken. In het geval van ChatGPT is de website die je gebruikt een interface waarmee je toegang kunt krijgen tot de krachten van het GPT-4-taalmodel van OpenAI.

Belangrijkste conclusie: Het opzetten van AI-infrastructuur is duur en tijdrovend. En misschien heeft u het niet eens nodig op dag 1. U kunt uw eigen AI-chatbots zoals ChatGPT bouwen door gebruik te maken van zijn onderliggende taalmodel GPT-4 via een API.

Maak kennis met de GPT-4 Enabled API van Chatsonic

Chatsonic is een AI-chatbot aangedreven door GPT-4. Het is een van de beste ChatGPT-alternatieven die betrouwbaarder en nauwkeuriger zijn. Chatsonic is een echte multimodale AI-chatbot die afbeeldingen en tekst kan genereren.

Net als ChatGPT heeft Chatsonic ook een API die kan worden gebruikt om op maat gemaakte chatbots te bouwen voor verschillende toepassingen. Laten we in dit gedeelte ingaan op wat de API van Chatsonic te bieden heeft en hoe je er toegang toe kunt krijgen.

Waarom kiezen voor Chatsonic's API in plaats van ChatGPT API

Terwijl Chatsonic en ChatGPT hetzelfde GPT-4 taalmodel gebruiken, biedt Chatsonic een meer veelzijdige API die betrouwbaarder is voor het bouwen van praktijk gerichte toepassingen. Dit is waarom:

1. Biedt Realtime Inzichten

ChatGPT heeft een upgrade gekregen met GPT-4. Het heeft geholpen met het redeneervermogen en contextgeheugen. Maar wat niet is veranderd, is de trainingsdata. De trainingsdata van ChatGPT loopt alleen tot 2021, dus het kan geen inzicht bieden in realtime.

In tegenstelling tot Chatsonic kan hyper-relevante inzichten bieden over elk onderwerp op elke dag omdat het geïntegreerd is met Google-zoekopdrachten. Vanuit een zakelijk oogpunt is een chatbot die in real-time informatie kan extraheren handig omdat klanten uw AI-bot kunnen gebruiken voor real-time zoekopdrachten en vervolgens door kunnen gaan met hun kooptraject.

2. Beeldgeneratie is mogelijk

GPT-4 heeft ChatGPT multimodaal gemaakt. Maar het is alleen voor de input-instelling, wat betekent dat je afbeeldingen als invoer invoegt en tekst als uitvoer genereert. Je kunt dus nog steeds geen afbeeldingen genereren met ChatGPT.

Met Chatsonic API kunt u verbluffende afbeeldingen genereren die zijn gemaakt met Stable Diffusion of DALL-E. Dit kan een geweldige toevoeging zijn voor veel fotobewerkingsapplicaties omdat het meer creativiteit en samenwerking tussen kunstenaars mogelijk maakt.

3. Spraakopdrachten zijn ingeschakeld

AI chatbots veranderen online zoekopdrachten zoals we ze kennen. En weet je wat voor medium consumenten verkiezen bij het online zoeken? Stem!

Volgens de stemzoekstatistieken van Think with Google gebruikt 27% van de wereldwijde online bevolking stemzoekopdrachten op mobiele apparaten. Uw chatbot moet daarom spraakcommando's mogelijk maken en elke mogelijke doelgroep aanspreken. Dit zal uw platform of mobiele app ook gebruiksvriendelijker maken omdat gebruikers typen vermijden.

4. Het opbouwen van persoonlijkheden is gemakkelijker

Als je op ChatGPT een personage framework wilt bouwen, moet je het systeem een duidelijke en gedetailleerde prompt geven. ChatGPT kan niet consistent blijven en off-topic gaan als het karakter of de persoonlijkheid die je probeert te creëren niet nauwkeurig is beschreven. Dit gebeurt niet bij Chatsonic.

Chatsonic biedt u 16 vooraf gedefinieerde persoonlijkheden om uit te kiezen. Als u bijvoorbeeld een begrip wilt leren en uw chatbot wilt laten veranderen in een persoonlijke tutor, kunt u de tutor uit het persoonlijkheidsmenu selecteren en beginnen met leren. Het is zo simpel om persoonlijkheden te sturen met Chatsonic API.

Hoe krijg ik toegang tot de Chatsonic-API?

Om te beginnen met het bouwen van uw op maat gemaakte AI chatbot met behulp van de Chatsonic API, volg de onderstaande stappen:

1. Maak een Writesonic-account aan: Als je er nog geen hebt, ga dan naar writesonic.com en maak er een aan.

2. Abonneer u op een betaald abonnement: API-toegang is niet beschikbaar in het gratis abonnement. U moet zich daarom aanmelden voor het betaalde abonnement 'Pro' vanaf $19 per maand. U moet ook rekening houden met de kwaliteit van de resultaten, omdat dit grotendeels de prijs bepaalt.

3. Ga naar de API-dashboard: Nu je API-toegang hebt, is het tijd om deze te activeren. Om dit te doen, ga eerst naar de API-dashboard.

4. Onthul je API-sleutel: Zodra je op het API-dashboard bent, zie je een optie "Onthul API-sleutel". Klik erop en kopieer de sleutel. Nu kun je de sleutel integreren in je code en API-oproepen gaan maken.

Na het verkrijgen van API-toegang moet je beginnen met het trainen van de chatbot op jouw aangepaste gegevens. Dit omvat het creëren van een software-omgeving, het schrijven van code, het toevoegen van API-sleutels en het verwerken van gegevens in de Terminal of Command Prompt.

Klinkt ingewikkeld? Wij helpen je! Niet iedereen heeft de coderingskennis en ervaring om door API-sleutels en code-editors te navigeren.

Daarom hebben we Botsonic ontwikkeld - een op maat gemaakte AI-chatbot-bouwer waarmee je op maat gemaakte ChatGPT-chatbots kunt maken zonder ook maar één regel code te schrijven.

Hoe bouw je je eigen aangepaste AI-chatbot (zonder code) die getraind is met ChatGPT?

Botsonic is een AI-chatbotbouwer zonder code van Writesonic, die zich richt op het versterken van elke gebruiker of bedrijf bij het bouwen van een AI-chatbot op basis van hun gegevens. Het abstracteert de complexiteit van trainingsgegevens en het bouwen van een chatbot-interface en biedt daarmee een mogelijkheid om de klantbetrokkenheid en -ervaring te verbeteren.

Met ChatGPT, een baanbrekende chatbot vergelijkbaar met GPT-4, kunt u in enkele minuten hyperintelligente, converserende AI-ervaringen creëren voor bezoekers van uw website. Gebruikers kunnen nu de kracht van GPT-4 en natuurlijke taalverwerking benutten om op maat gemaakte AI-chatbots te maken die verschillende use-cases aanpakken zonder technische kennis.

Belangrijkste kenmerken van Botsonic

Een op maat gemaakte AI-chatbot die geen code vereist en werkt als een super-gepersonaliseerde ChatGPT ... klinkt te mooi om waar te zijn ?! Laten we eens kijken naar enkele van zijn functies:

Train ChatGPT met uw eigen data

Botsonic leert effectief van de informatie die u verstrekt, waardoor het natuurlijk en intelligent uw websitebezoekers kan helpen. Maak een op maat gemaakte ChatGPT-chatbot voor uw bedrijf door Botsonic op twee manieren van data te voorzien:

  • Documenten - Upload relevante documenten zoals handleidingen, bedrijfsbeleid, retourprocedures of leveringsregels in formaten zoals PDF, PPT, PPTX, DOC en DOCX.
  • URL's - Deel als alternatief uw websitekoppelingen zodat Botsonic informatie kan extraheren uit uw Root-domein, Subdomein of specifieke webpagina's (URL).

Personaliseer ChatGPT met jouw branding

Creëer een uniforme en consistente merkbeleving met Botsonic door je AI-chatbot volledig aan te passen aan de visuele identiteit van je merk. Botsonic biedt een scala aan opties om je ChatGPT echt uniek te maken:

  • Geef je chatbot een naam - Voer de naam van je bedrijf in onder "Bedrijfsnaam" in het aanpassingsgedeelte.
  • Selecteer merkkleuren - Kies de onderscheidende kleuren van je merk uit de opties voor Chatbot-kleuren of voer de kleurcode in.
  • Voeg een pakkende slogan toe - Maak een boeiende slogan die gebruikers aanmoedigt om te interageren (bijv. "Laten we praten" of "Klaar voor een snelle chat?").
  • Begroet bezoekers met een warm welkom - Stel een vriendelijk welkomstbericht in voor bezoekers van je website.
  • Voeg je logo en chatbot-afbeelding toe - Upload je merklogo en een aantrekkelijke chatbot-afbeelding voor je widget.
  • Kies een stijlvol pictogram - Kies uit verschillende knopstijlen om de perfecte match voor je website te vinden.
  • Deel contactgegevens - Inclusief je e-mail, zodat bezoekers je kunnen contacteren voor extra ondersteuning.
  • Bied suggesties voor zoekopdrachten - Verbeter de gebruikerservaring door voorbeelden van veelgestelde vragen te geven.

Naadloze integratie met een no-code aanpak

Zet Botsonic moeiteloos op zonder enige programmeerkennis! Na het creëren van uw ChatGPT AI-chatbot levert Botsonic:

  • Code die kan worden ingesloten (toegankelijk tijdens de gratis proefperiode)
  • Mogelijkheid tot API-sleutel (uitsluitend voor pro-abonnementen)

7 Manieren waarop je Botsonic kunt gebruiken voor klantbetrokkenheid op jouw website

Botsonic is niet zomaar een gemiddelde chatbot voor klantenservice; het biedt meerdere functionaliteiten die verder gaan dan de gebruikelijke ondersteuningstaken. Hier zijn enkele spannende manieren waarop je Botsonic kunt gebruiken:

  1. Verbeter de klantervaring van uw website - Laat AI-chatbots snel relevante informatie verstrekken aan bezoekers, om ze te helpen uw bedrijf te begrijpen en zo hun algehele ervaring te verbeteren.
  2. Verhoog de leadgeneratie met een AI-adviseur - Integreer naadloos een AI-adviseur op uw website, om gebruikers te begeleiden bij zoekopdrachten en afspraken met u te boeken.
  3. Houd klanten betrokken - Betrek gebruikers door interessante feiten en informatie aan te bieden die verband houden met hun interesses, wat hen aanmoedigt om meer tijd op uw website door te brengen.
  4. Behandel accounting- en financiële taken - Gebruik Botsonic voor complexe berekeningen, belastingramingen, investeringsrendementen en meer. Met geplande functies zoals XLS- en CSV-uploads, kan het ook specifieke boekhoudtaken beheren.
  5. Hou de aandacht vast met op AI gebaseerde pop-ups bij exit intentie - Gebruik Botsonic om de aandacht van de gebruiker te trekken met pop-ups wanneer ze uw site verlaten en hen te stimuleren om zich aan te melden of verder te bladeren.
  6. Verbeter de interne werknemerservaring - Werk Botsonic in uw HR-afdeling door het te trainen met bedrijfsbeleidsregels en als een bron voor uw werknemers te laten dienen.
  7. E-commerce-productaanbevelingen - Gebruik uw aangepaste AI-chatbot om producten aan te bevelen aan bezoekers van uw e-commercewinkel.

Hoe bouw je een op maat gemaakte AI-chatbot zonder code te gebruiken met Botsonic?

Het creëren en integreren van een no-code aangepaste AI-chatbot is super eenvoudig en snel met Botsonic. Hier is een stapsgewijs proces voor jou:

Stap 1: Upload uw gegevens

Zoals eerder vermeld, is gegevensverzameling de eerste stap bij het bouwen van AI-chatbots. Sleep daarom alle noodzakelijke documenten, bestanden en links die de chatbot betrouwbaarder kunnen maken.

U moet vanuit het perspectief van de klant aan meerdere scenario's denken over welke vragen ze kunnen stellen. U kunt oude klanttickets of vragen gebruiken om het patroon van vragen te begrijpen en terugredeneren om de juiste set gegevens te uploaden.

Stap 2: Pas aan met uw merknaam

80% van het werk is al gedaan na het uploaden van data. De volgende stap is het toevoegen van jouw merkidentiteit aan de chatbot. Dit omvat kleuren, logo's en contactinformatie. Je kunt de chatbot verder personaliseren door het een naam te geven en voorbeeldvragen toe te voegen.

Stap 3: Integreer Widget in jouw Website

Terwijl je je eigen merk toevoegt, past Botsonic de widget automatisch aan, zodat je een idee krijgt van hoe je chatbot eruit zal zien. Je kunt deze widget integreren door de ingesloten code die door Botsonic wordt gegeven te kopiëren en in de code van je website te plakken.

Dat is het! U heeft nu uw eigen op maat gemaakte ChatGPT-chatbot om vragen te beantwoorden en de algehele klantervaring te verbeteren.

Afsluitende Gedachten

Chatbots zijn niets nieuws als het gaat om het gebruik binnen bedrijven. Ze bestaan al jaren als ondersteuning van klantenservice. Maar met de opkomst van generatieve AI zijn deze chatbots nu meer conversatie georiënteerd en hebben ze geavanceerde redeneermogelijkheden, waardoor ze een scala aan toepassingen bieden.

Als gevolg hiervan maak je gebruik van een chatbot op een volledig nieuwe manier. In plaats van het alleen te gebruiken als een bot die eenvoudige vragen beantwoordt, kun je het zien als een persoonlijke assistent die meerdere taken van klantbetrokkenheid uitstekend kan uitvoeren als deze de juiste training heeft gekregen.

Bovendien wordt het creëren van AI-chatbots zoals ChatGPT steeds gestroomlijnder met tools zoals Botsonic. Binnenkort zullen we zien dat elke onderneming op de een of andere manier op maat gemaakte AI-chatbots integreert, waardoor het de industriestandaard wordt.

Gerelateerde artikelen

Bekijk meer >>